יום שבת, 12 בדצמבר 2009

מס' מילים על ביה"ס הטוב ביותר בעיר - הידעתם ??

החלטת העירייה לסגור את ביה"ס רעים ולפזר את אוכלוסייתו במס' בתי ספר בעיר, תמוהה בעיני רבים, אך במיוחד בפני אלו שנחשפו לאחרונה לתוצאות מבחני המיצ"ב, מבחנים שנערכו במאי 2009.
מס' מילים על המיצ"ב, אך לפני כן, חשוב לדעת :

בבי"ס רעים, נערכו לפני כחודשיים מבחנים לאיתור מחוננים של מכון סאלד לשכבת כיתות ה'.
מס' התלמידים שעברו את כל השלבים ואותרו כמחוננים מהווים 6.1% מהשכבה.
הממוצע הארצי עומד על 1.5% בלבד.
ביה"ס רעים נמצא במקום הראשון בארץ.


ועתה לתוצאות מבחני המיצ"ב :

הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה) הגישה בימים האחרונים את דוח המיצ"ב הבית ספרי לשנה"ל התשס"ט.
המיצ"ב – מדדי יעילות וצמיחה בית ספרית – מספק למנהל בית הספר ולאנשי צוותו, מערכת מדדים המסייעת בקביעת יעדים בית ספריים, לשם בקרה וניטור של התהליך הלימודי והקצאה יעילה של משאבים.


מבחני המיצ"ב החיצוני, נערכו במהלך חודש מאי 2009. השתתפו בהם 1,058 בתי-ספר, 3,926 כיתות, ו- 107,334 תלמידים.
תלמידי ביה"ס רעים (ילדינו) הגיעו לתוצאות מדהימות, טובות בהרבה מהממוצע הארצי בתחומים רבים. תוצאות שהביאו את ביה"ס להיות מועמד לפרס החינוך הארצי.
מלבד התוצאות הטובות במתמטיקה ובעברית, מתברר שנערכו גם מבחני אקלים בית ספרי.


תשאלו מהו מבחן אקלימי ?

תוצאות מבחן זה מציגות תמונה רחבה ופנורמית של האקלים הבית-ספרי ושל הסביבה הפדגוגית המאפיינת אותו, כפי שהם נתפסים ומדווחים על ידי תלמידים ומורים.

התמונה העולה מתוך הדוח נועדה לסייע להנהלת בית הספר ולצוות המורים בכל הנוגע להצבת יעדים, תכנון ומעקב בתחומי האווירה הבין-אישית, האינטראקציה הלימודית ותחושות המוטיבציה והמסוגלות הלימודית בקרב התלמידים.
להלן דוגמאות לשאלות (מדדים),שהופנו לתלמידים (המסמך המפורט יפורסם בבלוג, בהמשך).
1. תחושה כללית כלפי בית הספר בקרב התלמידים - באיזו מידה השהייה בבית הספר היא חוויה חיובית לתלמידים, חוויה של שייכות ושביעות רצון?


2. יחסי הוגנות וכבוד מצד מורים כלפי תלמידיהם - באיזו מידה התלמידים סבורים כי יחס המורים אליהם מתאפיין בהוגנות ובכבוד כלפיהם כבני אדם?

3. היעדר תחושת מוגנות של התלמידים - באיזו מידה החוויה של התלמידים בבית הספר מתאפיינת בתחושות של היעדר מוגנות, של חשש ופחד?

אחת השאלות, אולי החשובה ביותר שנשאלה (ונזכור שלפני שהתחיל המאבק הזה) היא לגבי מדד השייכות לביה"ס והיא:
" גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר - ענה כן או לא "


נמצא ש - 96% מילדי רעים ענו שאינם רוצים לעבור לבי"ס אחר (לעומת 76% בלבד בממוצע הארצי).
שאלה נוספת היתה למשל : "אני אוהב להיות בבית הספר". כאן ענו 86% מילדי רעים בחיוב (לעומת 67% בלבד בממוצע הארצי).


הגיע הזמן להבין שהילדים שלנו הם לא חפצים שניתן להעביר. אי אפשר לתת לאחרים להרוס או לפגוע בשלמות הקהילה שלנו - קהילת רעים.

היילדים (באמצעות המבחנים הללו) אמרו את דברם.

עתה הגיע תורנו !!!

אנחנו נשארים ברעים ומה איתך ????

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה